czwartek, 31 marca 2011

Jak zrobić „niewidzialny” atrament ?

EDIT: Dziś (26.04.11) zorientowałam się, iż post o podobnej zawartości pojawij się również 3 dni wcześniej od mojego (28.03.) na blogu odkrywamswiat1.blogspot.com. Przepraszam, że wygląda to na paskudne kopiarstwo, ale zrobiłam to w pełni nieświadomie, nie miałam zielonego pojęcia, iż taki post został napisany przez Piotra. Postu nie usunę jednak, zw. na to, że był bardzo pracochłonny. Jeszcze raz przepraszam konkurenta, wiem, że zrobiło się niezręcznie. 

Chcieliście kiedyś napisać coś, tak, aby nikt inny tego nie odczytał (oprócz was)?
Jeśli tak, to świetnie, bo dzisiaj wyjawię Wam sposób jak napisać list, słowo lub cokolwiek, tak aby z początku były niewidoczne.

Jest to bardzo prosta sztuczka. Ale najpierw spójrzcie na tę kartkę.



Widzicie zapewne, że nie jest w zupełności czysta, ale na pewno nie jesteście w stanie odczytać, co jest na niej napisane. Jak to zrobiłam?

Czego potrzebujesz:
* sok z cytryny
* pałeczka higieniczna (taka jak to uszu)
* kartka papieru
* świeczka
* zapałki lub żelazko

INSTRUKCJA
1.       Najpierw przygotuj cytrynę i pałeczki. Namocz patyczek w soku i pisz nim na kartce jak piórem.  Poczekaj aż napis wyschnie.
2.      Zapal świeczkę i trzymaj kartkę ok. 1 cm nad ogniem lub połóż kartkę na desce do prasowania i tak samo jak ubrania „wyprasuj” kartkę.
3.      Trzymaj nad ogniem tylko miejsca w których wypisane są znaki.
4. Pamiętaj, że nie zawsze się to udaje.
UWAGA: WYKONUJĄC TO DOŚWIADCZENIA UWAŻAJ NA BEZPIECZEŃSTWO SWOJE I INNYCH DOMOWNIKÓW !


Oto efekt mojej pracy:



Miłej zabawy .;))
M.