piątek, 25 marca 2011

Tadż Mahal

Uff, ale gorąco. Jesteśmy już na miejscu, i widzimy w oddali jakąś wielką białą plamę… O, widoczność trochę się poprawia. Naszym oczom ukazuje się :



Idę akurat obok jakiejś Pani, wygląda na zorientowaną. Podsłuchuję jej rozmowę z innym turystą:
„ … to grobowiec, nasz najpiękniejszy zabytek muzułmański. Mieści się tu Mauzoleum, które powstało w latach 1630 – 1653, na cześć nie jakiej Mumtaz Mahal, żony władcy indyjskiego – Szahdżahana. Ta ogromna kopuła, ta brama to symbol raju, wrót do raju …”
Więcej niestety nie zdążyłam usłyszeć. Przechodził obok mnie pewien pan z ulotkami. Wzięłam jedną. Otworzyłam na stronie ciekawostki.
 ~ Mauzoleum wykonane zostało z białego marmuru i pokrytą wieloma kamieniami szlachetnymi oraz dekoracjami kaligraficznymi z czarnego marmuru
~ budowa trwała ok. 22 lat, pracowało na niej ok. 25 tys. robotników (!)
~ Tadż Mahal jest uznawany z jedno z najromantyczniejszych miejsc, nie tylko za wygląd i styl , ale głównie za to, iż był to pośmiertny prezent dla ukochanej od męża

Niestety to wszystko co było napisane na ulotce. Przykro mi. Ale mam nadzieję, że i tak Wam się podobało. Dziękuję za udział w długiej i męczącej podróży oraz życzę spokojnej nocy.;))
Marianna